Yeni Google Mobil Pazarlamayı Hedefliyor
Son beş çeyrekte tıklama başına reklam maliyetlerinin düşmesine engel olamayan Google, en büyük kar aracı olan Adwords’ü mobil ile aynı platformda bir araya getiriyor. Gelirlerinin önemli bir kısmını reklamlardan karşılayan şirket, resmi blogundan yaptığı duyuruda, Adwords servisini mobil ile birleştiren yeni “Enhanced Campaigns” (Geliştirilmiş Kampanyalar) hizmetini tanıttı.
Değişiklikler kapsamında reklamverenler bundan böyle web ve mobil kampanyalarını tek bir yerden yönetebilecek. Açıklamasında, artan mobil kullanımıyla birlikte pazarlama sürecinin daha karmaşık hale geldiğine dikkat çeken Google, Geliştirilmiş Kampanyalar sayesinde reklamverenlerin, tüm cihazlar için yer, günün saati ve cihaz türü gibi kriterleri temel alarak pazarlama sürecini aynı yerden sürdürebileceklerini belirtiyor.
Geliştirilmiş kampanyalar ile tüm cihazlarda doğru reklam metnine, site bağlantısına, uygulamaya veya uzantıya sahip reklamlar gösterebilmek mümkün hale gelecek. Dolayısıyla bir kampanyayı tüm cihaz/yer/günün saati kombinasyonları için düzenlemeniz gerekmeyecek.
Diğer yandan Geliştirilmiş Kampanyalar, dijital reklamcılığın kanayan yaralarından yapılan yatırımın geri dönüşümünün hesaplanması konusunda da reklamverenlere yardımcı olacak. Zira Google, yeni reklam aracıyla birlikte AdWords kampanyalarınızın geri dönüşümünü; uygulama indirme, yapılan arama sayılarına kadar daha detaylı olarak raporlama ve ölçümleme şeklinde alabileceğinizi söylüyor.
Önümüzdeki birkaç hafta içinde sunulmaya başlanacak Geliştirilmiş Kampanyalar, açıklamada ifade edilene göre reklamverenlerin karşısına bir seçenek olarak çıkacak. Bu doğrultuda 2013 yılının ortalarına doğru ise bütün Adwords kampanyalarının bu yeni programa dahil edilmesi planlanıyor.